There was an error in this gadget

Tuesday, August 2, 2011

Jemputan Walimatul-urus ku : PERUTUSAN RAJA SEHARI





بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ 

اللَّهَ أَحْمَدُ عَلَى نَعْمَائِهِ, وَأَشْكُرُهُ عَلَى آلَائِهِ, وَأُصَلِّي عَلَى أَشْرَفِ الْخَلْقِ مُحَمَّدٍ وَآلِهِ, وَأُسَلِّمُ.

    Bersyukur kepada Allah s.w.t. di atas segala ni'matNya dan ni'mat yg teragung adalah ni'mat iman dan Islam. Antara ni'mat yang dikurniakan Allah kpd hambaNya adalah ni'mat kebahagian dan senang hati melalui perkahwinan dimana Allah s.w.t. telah menciptakan semua kehidupan ini hidup berpasangan melaui firmanNya: 

"Dan di antara tanda-tanda yang membuktikan kekuasaannya dan rahmatNya, bahawa Dia menciptakan untuk kamu (wahai kaum lelaki), isteri-isteri dari jenis kamu sendiri, supaya kamu bersenang hati dan hidup mesra dengannya dan dijadikanNya di antara kamu (suami isteri) perasaan kasih sayang dan belas kasihan. Sesungguhnya yang demikian itu mengandungi keterangan-keterangan (yang menimbulkan kesedaran) bagi orang-orang yang berfikir." (21) Surah Adz-Dzariyaat: ayat 49

    Melalui firmanNya juga Allah s.w.t. telah memberi jaminan kepada hambaNya yang ingin berkahwin agar berasa yakin meneruskan kehidupan selepas berkahwin dengan mengurniakan rezeki dengan murah serta yg tanpa disedari melaui firmanNya: 

"Dan kahwinkanlah orang-orang bujang (lelaki dan perempuan) dari kalangan kamu, dan orang-orang yang soleh dari hamba-hamba kamu, lelaki dan perempuan. Jika mereka miskin, Allah akan memberikan kekayaan kepada mereka dari limpah kurniaNya kerana Allah Maha Luas (rahmatNya dan limpah kurniaNya), lagi Maha Mengetahui." (32)
Surah An-Nahl: ayat 72

     Oleh yang demikian, beta berasa bersyukur kerana dipilih oleh Allah s.w.t. untuk melaksanakan sunnah Rasulullah s.a.w. yg mulia ini dalam masa terdekat bersama beberapa lagi sahabat di Mu'tah, Jordan. (hurm ape lg ea nk goreng ayat ni...) nth la takat ni je la muqaddimahnye, x pndai nk berbunga2 nih.. hurmm ha senang cerita di kesempatan ini beta selaku Raja Sehari ingin mengisytiharkan pada hari sabtu 10 Sept 2011  bersamaan 12 Syawwal 1432 merupakan hari cuti khas sempena Hari Perkahwinan beta, maka dgn itu segala sektor awam dan swasta hendaklah dipastikan pada hari tersebut adalah cuti bagi menghadiri majlis yang penuh makna untuk beta dan kalian semua, sekiranya didapati ada yang gagal mematuhi titah beta ini maka akan dikenakan hukuman yg sgt serius.

    Majlis ini akan diadakan di rumah pihak pengantin perempuan iaitu beralamat BATU 12, BUKIT BESAR, KEDAH  seperti yg tertera diatas siap ada peta sekali, (klik gambar utk pembesaran) kalau x clear lihat di  facebook,  kalau sesat jugak x tau la teman.. tapi kalau 'ber'sesat jugak bolehlah menghubungi Ustaz Fikri Naim di talian hangat 017-4822478. Bagi yang dari Sg. Petani jgn terkejut kalau terjumpa kambing gurun sebab kena masuk ikut tol Gurun, jgn terlajak sudah huhu.. yang dari Alor Setaq jgn lupa bawa lemang cicah ayam rendang banyak2 sebab kena ikut masuk tol Pendang, kalau bawa tu senang ingat sikit bkn ape nak pesan je risau telajak jugak, yela msa tengah makan rendang dalam keretu tu ingat rendang ingt pendang kn senag :) Majlis ini akan bermula pada jam 11.30 pagi (tapi kalau dtg awal lg bagus boleh la tolong2 ape yg patut :) manakala majlis aqad nikahnya pada sebelah malam sebelum hari majlis ini diadakan iaitu pada 9 Sept dan dijemput juga hadir untuk memberi semangat kepada beta agar lancar lafaznye..

    Sekiranya anda tidak dapat hadir, sila serahkan surat tunjuk sebab kerana dgn ketidakhadiran anda akan menyebabkan majlis kami rasa tidak lengkap, sekiranya gagal menunjukkan surat tunjuk sebab tersebut maka secara automatik anda akan dibuang kerakyatan. Dijemput juga mana2 rakyat yg mengenali beta (risau ada yg terlepas pandang) untuk hadir dan ini bermakna anda adalah wakil rasmi beta untuk menyampaikan titah utusan beta ini. Bagi yang berada di luar negara terutamanya di Jordan, anda dinasihati agar mengambil tiket pulang percuma di Amman iaitu bagi tiket Royal Jordan dan sebutkan nama beta 3 kali kepada pegawai yg berkenaan (mudahkan..)..

    Dijemput semua hadirin untuk menikmati juadah khas yg sgt istimewa eksklusif dari AnNur Katering (Hj. Din Nasi Arab) yang bermenukan Nasi Moghul Special (ha nama pn dh special tu, rugi x dtg..) hadirin dipersilakan makan hidangan ini sepuas-puasnya kerana ia sgt sukar berada di pasaran dan yg paling penting ia adalah percuma utk anda, boleh tambah sampai kenyang, jika anda ingin membuat pembayaran pun tidak mengapa tetapi pastikan membuat pembayaran terus kepada pengantin lelaki kerana kaunter pembayaran tidak disediakan oleh pihak penganjur (rezeki yg halal x baik ditolak hihi gurau je ye..)

    Hurmm ape lg nk merepek ni ye.. ok la sempena hari tersebut, dgn kuasa yg ada pada beta, beta akan gunakan kesempatan untuk membubarkan DUN Perak dgn serta-merta bg memberikan laluan kepada pilihanraya kecil negeri untuk memberi peluang kepada rakyat Perak membuat pilihan mengundi bagi memilih calon yang menjadi pilihan hati.


   Hem ok la setakat ini je la syarahan saya.. apa2 pun mai jgn x mai na.. kalau nk dtg tu jgn dtg saja ye, bawa la hadiah ke apa2 ke haha, kalau x sempat nk bli hadiah xpe hadiah joghongin (senyum) pn dh memadai tapi pastikan joghongin sampai nampak gusi ye huhu.. sapa dtg awal smpai hbs majlis hadiah misteri menanti anda.. Moh kome serbu Kedah yeop! Jgn lepaskan peluang mcm2 ada.. Jumpa di sana!!!

p/s: maaf kpd mana2 pihak atau individu yg terasa, tiada niat untuk mengguris hati mana2 pihak, bagi mana yg terasa tu anggaplah sekadar gurauan pengantin :)
~dulu tengok nama orang je atas kad, tp skg nama sendiri fuhh, cuba anda bygkn nama anda mcm tu la saya dulu kihkih :)


Pengantin Lelaki,

 ................................................
(Ashaari bin Hammat Zakri)
DYMM  P.J.K.  A.M.T.  O.K.B.